roundtripflorida2019.reismee.nl

Once in a lifetime experience

Gisteravond familiebezoek was heel gezellig. Vanochtend starten we dan ook rustig met een simpel ontbijt, geen eieren, geen pannekoeken. Gewoon brood met beleg en zoet, kan ook lekker zijn.

We hebben met John en Ilmara afgesproken vandaag naar een paar winkels te gaan (Five Below, Marshalls en Best Buy) en daarna zien we wel wat we doen.

Rond half 11 treffen we elkaar bij Best Buy. Five Below op Posner Park gaat namelijk pas begin september open. Een kleine domper dus... Na Best Buy rijden we naar Marshalls - die in hetzelfde rijtje als Five Below zit - en die blijkt ook nog dicht te zijn, lege winkel. Zou die dan ook pas in september open gaan?

We besluiten om een snelle stop bij de Mac te maken en dan door te rijden naar SeaWorld. Rayno, Estiënne en Yourden rijden met ons mee naar de Mac. Toch handig zo’n 15 persoons van. Hahahahaha! Met de halve Mac op z’n kop (12 hongerige mensen) rijden we naar SeaWorld en parkeren de auto in rij 34. Het kan wel eens druk zijn.

Maar goed, we zijn er weer en laten eerst een groepsfoto maken. Niet door een medewerker van SeaWorld met hun wegwerpcamera van Nikon maar door een gezin dat voor ons staat; ik had gevraagd of ik een foto van hun moest maken en dat wilden ze heel graag. Vervolgens gevraagd of zij dan ook een foto van ons wilden maken. Yes, groepsfoto in de pocket!

De meesten van de familie doen een rondje door het aquarium. Niet zo heel groots opgezet maar leuk om even afkoeling te zoeken. Opeens zijn we John kwijt, is ie toch verderop op een bankje gaan zitten. De einzelgänger zoals Ilmara hem noemt. Hahahaha.

We besluiten eerst naar de dolfijnenshow te gaan, die is dichtbij en gaat met een half uurtje beginnen. De buggy wordt aan de kant gezet en we lopen het Dolphin Stadium in. Volop plek nog om te gaan zitten. Het is een wat andere show dan eerder deze week, nu wordt er meer uitleg gegeven over hoe de dolfijnen worden getraind.

Na een minuut of 20 is de show teneinde gekomen en lopen we door naar het Shamu Stadium, volgende show! Kayleigh wil graag vooraan in de soak zone zitten dus ik loop met haar mee (grote kans dat je zeiknat wordt) en we zitten op de eerste rij. Vervolgens komen ma, Robin, Bryce, Yourden, Estiënne en John achterop. Komen toch ook maar bij ons zitten. Ilmara, Walter en San blijven boven in de droge zone zitten. Dan begint de show. Je weet dat die orka’s groot zijn maar als je ze van zo dichtbij ziet (op amper 2 meter afstand) dan zijn ze toch echt verdomd groot... Ik dacht dat we in de soak zone zaten maar dat alles blijkt mee te vallen; de jets die voor ons zijn geïnstalleerd doen het niet. Dus dat beetje water dat van de orka’s komt valt mee. Paar druppels maar.

Het is vandaag licht bewolkt. Als we checken wat de temperatuur is blijkt het 36 graden te zijn met een gevoelstemperatuur van 41! Een half uur later is de temperatuur zelfs nog verder gestegen.

We gaan op zoek naar wat meer spanning en avontuur. Lopen naar Mako, een achtbaan. John, Robin en Yourden gaan er in. Wij wachten allemaal; het is een coaster die over de kop gaat. Niet geschikt voor de rest.

Als ik eens goed kijk zie ik dat je een beugel op je middel hebt geklemd, dat betekent dus dat die coaster niet over de kop gaat. Oh; dan durf ik dat wel. Ma gaat ook mee. Als we bijna boven bij het loadingdock zijn zie ik dat die coaster wel heel hoog gaat. Uh.... nou ja weet je, nu zijn we toch bijna boven dus laat ik het toch maar doen.

Ik heb medelijden met Yourden, hij zat naast mij en ik zat aan de buitenkant van de coaster. Iedereen die mij kent weet dat ik niet van achtbanen met loopings houd, en niet van grote hoogtes. Mako is een coaster die zijn hoogste punt op 61 meter heeft, snelheden van een 120 km p/u haalt en de track van 1450 meter heeft. Per keer gaan er 28 mensen in een ride.

Laten we het zo zeggen: ik denk dat Yourden gehoorbescherming heeft opgelopen en m’n longen ergens op de track van Mako liggen. Godverdomme wat een coaster, nooit meer! Dit was echt once in a lifetime! De ellende begon al tijdens de rit naar boven, ogen maar dicht en vooral hopen dat je de rit overleeft. Maar dan komt het punt net voor de drop, even kijken, muts had dat nou niet gedaan en dan komt die drop. Oh man, nooit meer! En dan de eerste loop, net niet over de kop, half, en dan kom je meerdere keren van de stoel. Aaaaaaaah, nooit meer! M’n longen ben ik halverwege door het geschreeuw wel kwijt geraakt. Dan kijk je naast je tijdens de rit, zie je de 3 musketiers lachen. Oh my God..... Ik ben nog nooit zo blij geweest dat ik de grond weer onder m’n voeten voelde.

Tijd voor wat rustigers; Shark and Stingray encounter. Je kan hier haaien en roggen voeren, maar het is vooral leuk om te kijken. Dan lopen we door naar een tunnel waar een soort aquarium met vissen en haaien.

De mannen gaan naar Kraken en zijn de laatsten die de rit mogen doen. Er is onweer op komst en in de verte zien we het al flitsen. De rest van de attracties worden gesloten. Tijd om richting de exit te lopen.

Het is al een uurtje of 6 dus we besluiten om met z'n allen bij Applebee’s te gaan eten. De eerste de beste Applebee’s die dichtbij zit is ram en ram vol. Natuurlijk, die zit ook dicht bij alle pretparken. 12 man terug de auto in en op naar de volgende Applebee’s. Deze zit op de 192 vlak bij de afslagen naar de villa’s.

Met drukte op de weg en een flinke lichtshow (onweer) in de verte zijn we om 7 pm bij Applebee’s. Chris - onze bediende - zorgt dat we met z’n allen bij elkaar kunnen zitten. Paar minuten geduld, schuiven met tafels en voila: we zitten met 12 man bij elkaar! Fajita’s, riblets, garnalen, spareribs, soep, onion rings, van alles komt op tafel.

Bruce de balloonman komt ook aan tafel. Hij maakt een prinsessenkroon voor Estiënne, een zebra voor Bryce en een flamingo voor Kayleigh. Toch verdomd handig die vent met z’n ballonnen! Ondertussen zingt hij wat liedjes van Disney en hoppa, nieuw ballonnenfiguur is gemaakt.

We rekenen af (valt mee vandaag) en stappen in de auto naar Five Below die aan de andere kant van de weg zit. Je kan Five Below vergelijken met de Action. Ze hebben er van alles, speelgoed, kleurboeken, opladers en telefoon hoesjes, zelfs strandstoeltjes. En dat voor $ 5 of minder! Goede tip van Ilmara om daar eens naartoe te gaan. Met een paar tasjes vol meuk besluiten we terug te gaan.

Het was een lange maar gezellige dag. Dat er zo nog vele mogen volgen! Snel douchen (Bryce heeft besloten om 5 flessen shampoo leeg te kappen in bad en een schuimparty te houden...), nog even tv kijken en dan richting dromenland.

Tot morgen!

Ilmara

Het was een topdag!! ??

Natas

Haha, ik had je graag gezien in de Rollercoaster