roundtripflorida2019.reismee.nl

Water en zand

We beginnen de dag met een ontbijtje en appen met de kersjes een aantal mile verderop. Wat zijn de plannen voor vandaag?

Besloten is dat we naar Clearwater Beach rijden. John en Ilmara hebben nog geen plannen. Voordat we goed en wel bij de benzinepomp zijn om een stop te maken worden we gebeld. Of we het leuk vinden als de 5 musketiers ook naar het strand komen. Natuurlijk, waarom niet?! We spreken op het strand af.

Eerst nog een stop bij Dollar General voor wat strandspeeltjes zodat de kids zich prima kunnen vermaken. Met een auto vol met zwemspullen gaan we op pad.

Tegen 1 pm kwamen we aan in Clearwater Beach. Wat een regen en onweer, het kwam met bakken uit de hemel vallen! Het zal toch niet zo zijn dat deze dag in het water valt? Even de dataroaming aan om de WeatherBug app te checken; we zitten midden in de bui. Joh, dat hadden we al in de gaten. Met een half uurtje zou het toch droger moeten worden...

1.30 pm komen John en Ilmara met de kids aangereden. Yep, het regent nog steeds. In de verte klaart de lucht op. Zou het dan echt droog gaan worden?Snel omkleden bij de auto, zien we een ambulance en brandweer aan komen rijden. Ze stoppen bij een jeep en laden een brancard uit de ambulance, vervolgens wordt er een man uit de jeep gehaald op de brancard geladen en met sirenes afgevoerd. Later blijkt dat deze man waarschijnlijk door de bliksem op het strand is geraakt.

En de zon breekt door! Woohoo, we kunnen het strand op en de zee in!! Snel spullen pakken en gaan. Plek zat en we hebben al snel een mooi plekje. Schuin achter ons staat een partytent met een familie Mexicanen, muziekje erbij, gewoon gezelligheid.

Het duurt niet lang of zo’n beetje iedereen ligt in het water. Bal mee, strandspeeltjes mee, schelpen rapen, zwemmen, bal overgooien. Heerlijk!

Snel opdrogen op het strand, de zon schijnt volop. Koekje erbij, drinken, chips en een hoop meeuwen. Had er al een meeuw gescheten op de slippers van Yourden, nu was er een die de handdoek van Estiënne te pakken had genomen. Hahahaha. Nu er chips tevoorschijn kwam hadden de meeuwen het op Ilmara gemunt. Oeps!

En weer terug het water in. Er varen wat jetski’s en boten. Zouden we vandaag dolfijnen zien? Sand Key Park, een van de vele stranden die Clearwater Beach rijk is en waar wij vandaag verblijven staat bekend om de schelpen en de dolfijnen. Best kans dat we vandaag wat dolfijnen zien.

Het beste is om de boten in de gaten te houden en yep, we zien al wat vinnen boven water verschijnen. Dan springt er een dolfijn en nog een en nog een. WoW! Dolfijnen gespot in het wild en ze blijven terugkomen. Machtig mooi om te zien.

Er worden nog wat zandkastelen gebouwd en schelpen geraapt. Op een gegeven moment heb ik een zeef vol met schelpjes en zie wat bewegen. Heb ik een kleine krab gevangen! Ouwe schelpenraper!

Het is inmiddels al over vijven geworden en we besluiten terug naar Davenport te rijden. De rit terug is toch meer dan anderhalf uur. We rijden het strand af en het begint weer te regenen. Een hoop regen is er vandaag gevallen en er volgt nog genoeg.

Tegen 8 pm zijn we terug in het townhouse. Heerlijk douchen en daarna gaan eten. We gaan met z’n allen naar Golden Corral. Daar wilden Rayno, Estiënne en Yourden gaan eten. En zo belanden we om 8.45 pm bij Golden Corral. Het is onbeperkt eten in buffetvorm. Je moet er van houden. Hectisch zooitje en nu weet ik eigenlijk weer waarom we daar nooit meer gaan eten. Darmen van slag en donderslagen bij heldere hemel...

Nu we wat binnen hebben rijden we richting de Walmart aan de 192. Wat een gekkenhuis weer! Ilmara vindt snotgel voor in het haar. Ze verkopen hier ook echt van alles he.

Met bijna 12 uur op de klok rijden we richting onze bedden. Het kan wel na zo’n lange dag...

We spreken af morgen op tijd te vertrekken naar Busch Gardens, gezellig weer een bus vol!

Anja

Wat een waterpret zeg geniet er maar van.