roundtripflorida2019.reismee.nl

Indrukwekkend, Holocaust Memorial

De eerste volle dag in Miami. En wat gaan we doen? We beginnen met een ontbijt bij Starbucks!

We pakken niet de auto, maar lopen een aantal blokken naar 29th Street. Kijken wat we onderweg nog tegenkomen en kunnen gaan doen vandaag. Na het ontbijt lopen we op ons gemak over de boulevard terug. Het is druk met wandelaars en fietsers en een enkele verdwaalde toerist zoals wij. Hahahahaha.

De zon steekt weer goed vandaag. Tijd om af te koelen in het zwembad. Het water is heerlijk!

Later op de middag rijden we naar Macy’s om even wat te shoppen en vervolgens naar het Holocaust Memorial. Helaas regent het weer en proberen we het later nog eens. We rijden door naar Target voor wat drinken en gaan eten bij Hurricane’s.

Bij Hurricane’s krijgen we de vraag of we binnen willen eten. Het is er niet bepaald warm en gaan buiten eten. Hurricane’s ligt midden in het Art Deco District; alles is mooi aangelegd en strak vormgegeven. En vooral veel artistieke kunst.

Na het eten gaan we terug naar de van, die overigens deze keer wel in de parkeergarage past!

We wagen het er op om nog eens naar het Holocaust Memorial te gaan. De lucht begint te klaren, al zet de schemering nu in. De TomTom wijst ons nu de juiste weg. Parkeren kost hier $ 2 per uur. We gooien de creditcard in de meter en gaan eens kijken.

Het Holocaust Memorial is gratis te bezoeken. Er loopt een tourguide rond die je op verzoek van allerlei informatie voorziet.

Wat indrukwekkend is het Memorial. Stil ben je er van. Onbeschrijfelijk dat 6 miljoen Joden vermoord zijn tijdens de oorlog. Verschrikkelijk. Het Memorial geeft dit op een hele indrukwekkende manier weer. Eentje die ook overkomt op de kinderen.

We lopen hier meer dan een uur rond en ik zou nog wel langer kunnen blijven. Er is zoveel te zien, te lezen, kippenvel! Zelfs Kayleigh noemt het Memorial “mooi”, al is het niet mooi als je je bedenkt wat zich heeft afgespeeld....

Stil en vol indrukken gaan we terug naar het hotel. Een kop vol naar bed. Korte blog; de foto’s zeggen meer dan dat ik kan schrijven.

En zoals jullie waarschijnlijk hebben gemerkt komen de blogupdates later; Miami heeft een kabelbreuk waardoor er amper WiFi was. Ook wel eens lekker!

Trees

Zeer indrukwekkend ????