roundtripflorida2019.reismee.nl

SeaWorld

Hi all,

Zoals gezegd gaan we vandaag naar SeaWorld. Het park gaat om 9 am open, dat gaan we niet redden. 9.30 am wel. We rijden binnendoor, achter de 192 door. Vorig jaar deden we niet anders toen we in Bahama Bay verbleven. Nu is het leuk om daar nog eens voorbij te rijden en de rest te laten zien waar we vorig jaar zaten, overigens nog geen 5 minuten van het townhouse.

Over de I4 rijden we voorbij de entrance van Disney World, man wat mis ik dat park! Helaas deze vakantie niet... Voor we het weten rijden we de parking van SeaWorld op, flinke rij staat er. En dan moet je weten dat de parkingcosts $ 25 per auto per keer zijn. Voor ons geldt dit niet; wij hebben de entreetickets gekocht incl parkeren. Was een aanbieding bij onze vrienden van attractionticketsdirect.ie; 14 dagen onbeperkt toegang tot SeaWorld, Bush Gardens en Aquatica incl parkeren, volwassenen aan de prijs van een kindertickets voor € 126 pp. Koopje dus!

De auto wordt geparkeerd in vak 23 en we lopen naar de entree. Nogal rommelig; eerst een bodyscan, vervolgens een tassencontrole en dan nog een keer met een scanner. Maar goed, we zijn er door en kunnen gelijk via de entree naar binnen met een plattegrond in de hand.

Eerst lopen we naar de show van Shamu. Ruim op tijd zijn we, er staan zelfs al mensen te wachten. Iedere sectie heeft een eigen ingang en je kunt dan kiezen voor een soak zone of een droge zone. Wij zitten in de soak zone, maar dan iets hoger gelegen. De kans dat we zeiknat worden is minder groot dus.

Dan begint de show. Eerst worden alle militairen en veteranen geĂ«erd. Heel bijzonder en een flink kippenvel moment. Het zijn niet alleen de US militairen maar militairen over de hele wereld. Dan gaat het los; welgeteld 5 orka’s nemen deel aan de show. Je weet niet waar je moet kijken zoveel gebeurt er. De kids zitten met hun mond open te kijken.

Na de show lopen we richting Sesame Street, dit gedeelte is sinds dit voorjaar open. Onderweg naar de attracties komen we een medewerker van het park tegen, hij geeft kaartjes weg voor het spel ring toss. 5 kaartjes in totaal hebben we en Kayleigh en Bryce proberen de ringen om een flessenhals te gooien. Bryce gooit z’n ringen zo hard dat ze bij een vrouw aan de overkant tussen de borsten komen. Hahahahaha.

Door naar Sesame Street, echt gericht op de kleine kinderen. Zo is er een soort schip, achtbaan, American Wipp, theekopjes, treintje en je kan er met figuren van - hoe kan het ook anders - Sesame Street op de foto. Na deze attracties te hebben gedaan doen we een rondje in de carroussel en lopen door naar de dolfijnen.

De dolfijnen liggen te rusten. Bij elke encounter staat een medewerker waar je vragen aan kunt stellen en de kinderen een kaartje met informatie krijgen. Hier staat Nel en zij vertelt zo’n beetje alles wat zij weet over de grienden.

Op het eerste zicht had ik al het idee dat Nel geen Amerikaanse is, haar accent verraadde het al. Op haar vraag waar wij vandaan komen en ik zei “Nederland”, schrok ze en was ze blij verrast Nederlands te kunnen praten. Nel heet eigenlijk Nelleke en is in november 2018 samen met haar man en gezin naar de US vertrokken. Haar man heeft een bedrijf in property management opgezet en op basis daarvan hebben zij een visum gekregen voor 5 jaar. Zo raakten we dus voor een tijdje wanneer praat totdat het voor haar pauze was.

Inmiddels is het al laat op de middag en best druk in het park zodat we het vandaag laten voor wat het is. We rijden naar de outlet; daar zit een foodcourt waar je goed kunt eten voor $ 10 pp. De Thai doet goede zaken vandaag. Noodles met kip en springrolls. Lekker! Ook in de outlet is het druk, je kunt goed merken dat het weekend is.

Geen zin om vandaag uitgebreid te shoppen, dat doen we een andere keer wel op een doordeweekse dag. Even snel binnen bij de Disney shop; er hangt nu meer kleding dan merchandise en ze hebben de winkel ruimer opgezet. Met lege handen lopen we via de speeltuin terug naar de auto en gaan op weg naar het volgende punt.

Old Town staat voor vanavond op de planning. Het is een ouderwetse kermis met een oude winkelstraat. Regelmatig worden er evenementen georganiseerd en op vaste dagen zijn er ‘parades’ of ‘shows’. Zo zijn er vanavond de oldtimers. Een hoop oldtimers staan er geparkeerd, sommigen mooi gerestaureerd, anderen weer met verweerde lak. Ieder met een trotse eigenaar achter de auto. En als je de tijd en moeite neemt kom je ook nog aan de praat met de eigenaars.

Het is inmiddels 8 pm als we besluiten terug naar het townhouse te gaan. De bedoeling is nog een snelle stop bij de Walmart te doen, maar het is een gekkenhuis hier. Moe van een volle dag komen we uiteindelijk aan in de townhouse.

Good night y’all!

Wim

Zo weer een prachtig. Verhaal. Nacy. Veel. Plezier. Samen

Joke

Wederom weer een top verhaal. ????

Trees

NAuw nauw het was me het dagje wel ? zo vol gepland en ondernemend ? TOPPIE...maar dan heb je wat aan je reis ? HEEEEEEEL MOOI ?

Anja

Super die orka’s en de kids met de mondjes open schitterend.
Leuk dat iemand tegen komt die uit Nederland komt.