roundtripflorida2019.reismee.nl

From motel to hotel

Hi all!

Het was een nacht met een aantal onderbrekingen. Door het tijdsverschil zijn we een aantal keren wakker geweest maar overall hebben we toch goed geslapen.

Ons hotel heeft een breakfast mogelijkheid. Kennelijk zat dat bij de prijs inbegrepen (snap niet hoe dat kan voor die prijs) en dus lopen we rond half 8 richting het ontbijt. Het is druk in het zaaltje: er kan 20 man zitten, er lopen er misschien wel 35. Maar keuze genoeg en het wordt regelmatig aangevuld. Scrambeld eggs, hamburgers, zelf pannekoeken of wafels bakken, vers fruit, cereals, yoghurt in verschillende smaken en ga zo maar door.

We vullen ziplocks met ijsblokjes voor in de koeltassen zodat het drinken koel blijft en pakken de koffers, vullen de van en checken uit. Uitchecken ging net zo vlot als het inchecken en voor we het weten verlaten we het motel in Homestead om op weg te gaan richting ons hotel in Marathon.

Eerste stop voor vandaag is het John Pennekamp State Park. Klein uurtje rijden van Marathon. Het is een lange, saaie weg en eenmaal zijn we daar. We betalen $ 11 entree voor het State Park.

Het State Park staat bekend om het grootste coral reef met het beroemdste Christus beeld onder water (hoeveel staan er dan onder water?!) dat gebruikt is voor verschillende films.

Eerst naar het aquarium met meer dan 30.000 liter water. Daarnaast staan nog wat kleinere aquaria met kreeften, anemonen etc. Mooi om te zien. Vervolgens nog een informatiefilm in een zaal waar maar 7 bezoekers waren, wij dus, hahahaha.

Het State Park heeft verschillende plekken waar je kunt zwemmen. Zelf gaan we met de voetjes in het water. Het water is lekker warm alleen er liggen heel veel stenen en rotsen. Niet heel prettig voor de voetjes.

Het park heeft talloze overdekte picknick plaatsen en een aantal trails die je kunt lopen. San wil wel een trail lopen en dus ga ik met haar op pad. De rest gaat verkoeling zoeken bij de airco in de auto.

De trail is niet zo heel lang (iets meer dan een kwart mijl, 500 meter) en voert ons langs mangrovebossen en historic citrus plantages. Onderweg zien we een hoop vlinders, salamanders en zelfs een zwarte slang! Die slang is naast de grote leguanen die we al hebben gezien het meest spectaculaire wildlife die we hebben gezien.

Na de trail laten we het park achter ons en rijden we verder richting Marathon. Het is druk op de weg, vooral richting het verlaten van de Keys. Waarschijnlijk een hoop mensen die 4th of July hebben gevierd en waarvan hun lange weekend er op zit.

Onderweg zien we brievenbussen in verschillende soorten en maten. Vissen, flamingo’s, manatees, you name it, they’ve got it!

We maken een stop bij Publix; in het State park mocht niet gerookt worden en er moeten er een paar plassen dus 2 vliegen in 1 klap. Terwijl Robin en ik in de auto zitten te wachten kijken we waar Robbie’s zit. Het is niet zo ver rijden en dus gaan we op weg en zeggen niets tegen de rest.

Robbie’s zit naast de weg, parkeerplaatsen zijn er genoeg alleen met een bak van ruim 6 meter (!) is dat iets minder aantrekkelijk. Toch lukt het! Het is er druk maar gezellig. Live muziek, aantal souvenirstandjes, shaved ice cream, bar, restaurant en natuurlijk de tarpons! De tarpons kun je voeren en dat doen we. We nemen een bucket bait (verse vis) en gaan naar de steiger waar de tarpons zwemmen. Plots komen er 2 manatees voorbij gezwommen. Je kan ze aaien! Een hoop tarpons, hele grote. We pakken een vis en houden deze net boven het water; de tarpons happen maar al te graag. Zorgen dat je je hand op tijd weg trekt anders heb je zo een paar scherpe tanden te pakken...

Na de tarpons nemen we een shaved ice cream. Keuze uit 20 verschillende smaken. Een lekkere, meer dan welkome verkoeling. Het zweet gutst van je rug; het is warm en een flinke luchtvochtigheid is er vandaag. Dus dat ijsje gaat er wel in!

We rijden door naar het hotel, maar niet zonder stop bij de Dollar Tree die eindigde in de Walgreens. Hier op de parkeerplaats lopen weer leguanen, mooie, grote beesten.

En dan zijn we - net na 3 pm - bij het hotel; Hyatt Place in Marathon. Check in gaat soepel; kamers 333 en 335 worden aan ons toegewezen. Mooie, nette, ruime kamers. We zetten de koffers op de kamer en pakken onze zwemspullen. Er is keuze uit 2 zwembaden en gaan voor het grootste zwembad. Het water is warm, heerlijk! Even een beetje afkoelen en lekker zwemmen.

Na het zwemmen, frissen we ons op en gaan naar het restaurant - The Lighthouse Grill - voor een diner. We krijgen een plaats buiten toegewezen met zicht op de vuurtoren en het water. De menukaart bestaat voornamelijk uit vis, eten is in ieder geval goed.

Na het diner lopen we nog een rondje over de steiger langs de vuurtoren. Het water is helder en San ziet kleine vissen zwemmen. De nurse Shark van ruim een meter die daarbij zwemt ziet ze niet. Whahahaha!

Walter, Robin en de kids zijn al terug naar de kamers. Blijven wij nog even buiten om nog meer pelikanen en leguanen te zien. Temperatuur is gezakt naar 30 graden. Heerlijk temperatuurtje!

Rond 9 pm gaat het licht toch wel uit. Moe maar voldaan!

See you next time.

Win kerstens

Zo te Zie is er veel natuurschoon. En veel vissen. Dus geniet van julli. Vacanti groeten. Wim. Elly denzel

Joke

Weer een geweldig verhaal. Ga zo door. Geniet er allemaal van. ??

Tante Cor

Wat heb je toch een reis voor de boeg
En wat kun je toch een goed verslag maken.
Goede reis en een hele fijne vakantie
Groetjes Tante Cor

Anja

Super leuk Nance je schrijft ook zo mooi.???

Trees

Ik zit helemaal in de flo met jullie vakantie ? TOPPIE
Geniet er van... ik wel in iedergeval.