roundtripflorida2019.reismee.nl

Het kriebelt!

Hell yeah, 2019!

En wat voor 1?! Begin januari hebben we besloten met z'n 7-en weer naar Florida te gaan. Geen idee waar naartoe en in welke vorm de reis zou zijn. Dus wat doe je dan? Juist, je vraagt wat offertes op, kijkt naar de standaard rondreizen, beoordeelt de offertes en komt erachter dat die toch echt way te hoog zijn qua prijs! En zo begon onze well known zoektocht.

Eerst de zoektocht naar de vliegtickets. Welke luchthavens doen we aan en op welke data gaan we reizen? De data stonden al vrij snel vast aangezien ieder zijn/haar vakantie aan de werkgever door moest geven en zo stond dus de periode 6 juli - 28 juli vast...

De luchthavens (zowel vertrek als aankomst) werden een ander verhaal. Vertrek vanaf Amsterdam, Brussel, Dusseldorf, Charles-De-Gaulle (Parijs) passeerden de revue. Aankomst luchthavens werd nog erger; in Florida hadden we zo 5 verschillende luchthavens te pakken, maar we keken verder; Georgia, Alabama, South and North Carolina kwamen ook voorbij. Qua prijs zaten er best wel wat verschillen. Vervolgens kwam de vraag; wat zijn de vluchttijden? En zo bleven we maar filteren en filteren en... filteren. Uiteindelijk kwamen we uit op vertrek vanaf Brussel, aankomst in Miami, Florida. Weliswaar met een tussenlanding op de heenreis in Frankfurt, terug vliegen we met een tussenlanding in Chicago (Windy City).

En zo heb je je vlucht dus geboekt. Hoe nu verder?! We reizen met 7 personen, waarvan 2 kinderen. De kinderen hebben tijdens het plannen van de reis weinig inspraak (als er maar een zwembad bij de accommodatie zit). Dus wat gaan we doen? 1 overnachting in Miami en door naar Orlando of - nu we er toch zijn - door met een rondtrip? Hoppa, weer een zaterdag voorbij met rekenen, opties met elkaar bespreken en kijken naar de mogelijkheden en budget.

Het wordt dus een rondreis! Vorig jaar oktober hebben we al een weekje in Miami mogen verblijven (Robin, Kayleigh, Bryce, ma en ik), maar Sandra en Walter zijn daar nog niet geweest. En zo krijgt je reis steeds meer vorm.

We hebben er een flinke zaterdag voor gezeten en de route uitgestippeld. Wat willen we zien? Wat willen we doen? Wat voor soort hotels? Hoe lang verblijven we er? Etc. De route had vorm aangenomen, de hotels werden uitgezocht. Overleggen, optie 1, optie 2, aan het strand, in de stad, etc. Nog eens overleggen, iedereen even wegsturen, terug voor nog meer overleg en boeken maar. Hallo creditcard....

En dus is onze route als volgt geworden:

6 juli: vlucht Brussel, België naar Miami, Florida, USA
overnachting in Garden Inn, Homestead, FL

7 juli: 2 overnachtingen in het Hyatt Place Marathon, FL
(Florida Keys)

9 juli: overnachting in Nuvo Suites Hotel, Miami

10 juli: overnachting in Flamingo Inn, Fort Myers Beach

11 - 24 juli: 13 overnachtingen in een town house op het resort Regal Palms, Davenport

24 - 27 juli: 3 overnachtingen in het Best Western Plus Atlantic Beach Resort

27 juli: we verlaten Miami richting Brussel...

Onze reis hebben we op een aantal weken tijd zelf samengesteld. Gekeken naar hotels die een mooie prijs/kwaliteit hebben en vooral waar ook 2 kamers beschikbaar waren. We splitsen ons gezelschap op in 2 kamers; nergens zijn er kamers geschikt voor 7 personen. Het town house bevindt zich op een community waar een groot waterpark is, indoor kids area, restaurants en in een voor ons bekende omgeving aan de 27 in Davenport.

Verder moest natuurlijk ook onze auto geboekt worden. Ook dat was een mooie puzzel. Om rond te reizen is een 8 seater minivan niet echt geschikt voor 7 personen incl. koffers en handbagage. Dus: ruimer zitten, grotere auto. Dit is een Ford Transit, 15 seater van geworden. Lekker ruim voor iedereen en ook hier weer een mooie prijs.

We hadden besloten dit jaar Disney over te slaan. De prijzen zijn echt schrikbarend hoog; circa € 500 voor 14 dagen onbeperkt entree, incl. waterparken, etc. zonder parkeertickets. Daarnaast is het echt way to busy waar je gewoon niet wilt zijn op dat moment. Daarnaast heeft Florida zoveel moois te bieden dat we deze keer naar iets anders uitwijken. We hebben namelijk een 14 dagen ticket (onbeperkt entree) voor SeaWorld, Busch Gardens en Aquatica incl. parkeren voor........... € 126,00 gekocht!!! Dat noem ik nog eens een lachertje!

Verder hebben we via Groupon.com tickets gekocht voor een Glass Bottom Boat van 2 uur voor $ 78 voor 4 personen. Stuk goedkoper dan als je het direct bij de aanbieder zou kopen. Hier zijn we vorig jaar oktober ook al eens geweest maar toen werd afgeraden om te gaan varen met 2 kinderen vanwege de golven. Dus: give it a new try!

De TomTom is al volledig ingesteld; USA map is bijgewerkt, adressen van de hotels staan al ingesteld. Alle benodigdheden zijn al gekocht en als we iets missen? Ach dat doen we niet, kopen we het daar wel.

Dollars heb ik afgelopen vrijdag besteld via PottChange.com; een aanbieder in Amsterdam die valuta omwisselt tegen een mooie koers. Zaterdag werd alles via een koerier bezorgd. Nette service!

Afgelopen zaterdag kregen we nog een leuk nieuwtje: tijdens het etentje van opa en oma (vanwege hun 62-jarig huwelijk) vertelde Ilmara dat zij tickets hebben geboekt voor Florida en de 18e juli aankomen! Misschien dat we daar samen naar een park kunnen gaan of ergens wat gaan eten of shoppen. Leuk!!! Nu al zin in; met mijn neefjes in Florida! Hun route is nog niet bekend, net zoals hun verblijfplaatsen. Maar ook zij gaan vast en zeker een mooie reis maken!

Nu nog hopen op mooi weer en geen hurricane's/tornado's. 2 jaar geleden gooide Irma roet in het eten, nu hopen we op een mooie vakantie zonder perikelen.

Het aftellen is begonnen: nog 12 dagen tot onze volgende trip! Nu al zin in!

Mochten jullie ons weer willen volgen dan kunnen jullie je inschrijven op de nieuwsbrief. Zo wordt je automatisch op de hoogte gehouden van onze Florida roundtrip 2019 :)