roundtripflorida2019.reismee.nl

Busch Gardens

We hebben de wekker nog net niet gezet vanochtend maar 1 ding is zeker; we gaan op tijd op pad.

Vandaag staat Busch Gardens op het programma. Busch Gardens ligt in Tampa en dit is zeker een uur rijden van Davenport. Het is een combi van dierenpark met achtbanen. Ma, San en ik zijn hier al eens eerder geweest, back in the days of 2008.... lang geleden dus.

Zelfs de rit er naartoe is heel anders dan ik me kan herinneren. Destijds kwamen we via de stad aangereden, nu bijna recht van de snelweg af. Ook het USF (University of South Florida) kon ik me niet herinneren dat we dat destijds hadden gepasseerd. Wat een groot complex is dat zeg!

We komen om 9.45 am aan op de parking en kunnen vrijwel gelijk doorrijden, zo rustig is het hier nog. Op de parking worden we naar een aparte sectie voor vans gestuurd; daar staat ie dan, op het einde van de rij te pronken met de andere grote jongens.

Er staat een trammetje te wachten om ons naar de entree van het park te brengen. Ritje van een paar minuten. Goed geregeld!

Nadat we de tassencontrole hebben gehad en onze tickets gescand zijn kunnen we het park in. Busch Gardens is vandaag geopend van 10 am tot 10 pm. Als we willen kunnen we er een lange dag van maken. Ook hier verkopen ze refill mugs en waarschijnlijk hadden we zelfs de mugs die we in Aquatica hebben gekocht hier kunnen gebruiken. We kopen er weer 3, ach zo hebben we er weer een souvenir mug bij en kunnen we voldoende drinken.

Het valt tot nu toe mee met de drukte in het park - het is natuurlijk ook pas net open -, maar wat ons opvalt zijn wel grote groepen Brazilianen die hier met school zijn. Eerder deze week ook gezien in SeaWorld en Aquatica.

Eerst maar naar een soort zweefmolen voor de kinderen aangezien dit de eerste attractie is die we tegenkomen. Na een paar rondjes gaan we door en komen we bij een botanische tuin.

Even verderop liggen de kangaroo’s op ons te wachten. Bryce mag er niet in - het is geschikt voor kinderen van 5 en ouder - en wacht samen met Robin buiten de poort op ons. Kayleigh krijgt het zelfs voor elkaar om een kangaroo te aaien!

Busch Gardens heeft sinds kort ook een Sesame Street gedeelte. Als we hier aan komen lopen blijkt dat er een show op het punt van beginnen staat. Kinderen worden uitgenodigd om voor het podium te komen zitten. Bert, Ernie en Elmo gaan tussen de kinderen zitten. Er worden verhaaltjes gelezen en gezongen.

Vervolgens zijn we al toe aan een refill. Voordeel van de refills is dat je dus ook een beetje kunt tappen en kunt proeven. Zo ook van de slush puppies (of Iceed zoals ze dat hier noemen), 9 verschillende smaken!

We lopen op een rustig tempo vandaag, het is dan wel iets minder warm - 32 graden i.p.v. de gebruikelijke 34 - maar de humidity is nog hoog en dat zal voorlopig niet veranderen. Goed is het dan ook om regelmatig te drinken en de verkoeling op te zoeken.

Via de bird aviary komen we uit bij Sheikra. Sheikra is toch wel DE achtbaan van Busch Gardens; een floorless coaster die recht naar beneden gaat. Geen haar op mijn hoofd die ook maar denkt hier in te gaan! Op het eind van Sheikra komt er een aangename verkoeling; de coaster wordt afgeremd met flink wat water; Kayleigh en San staan in de soak zone en krijgen een flinke klets water in hun nek.

Tijd voor een lunch; een footlong (30 cm) hotdog die ik samen met dochterlief deel. Flinke kluif en Kayleigh had wel een hele op kunnen eten... OMG!

Met een korte plaspauze gaan we door. Tijd voor een ritje met de trein die over de hele serengeti - en 3/4 van het park - gaat. Onderweg komen we oa zebra’s, gnoes, verschillende antilopen, giraffen, neushoorns, olifanten en nog meer dieren tegen. Een zebra was net voor de trein overgestoken waardoor de machinist zijn trein stil zette. Hij nam er ook echt de tijd voor.

Eenmaal terug bij het station lopen we voorbij Sheikra op weg naar de tijgers. Dit keer met een verkoelende Sheikra stop voor Bryce en ma. De volle laag krijgen ze over zich heen, en hoe! Soaked, echt soaked.

Maar deze verkoeling is niet genoeg. We zoeken de Congo Rapid River op, een wildwaterbaan. We passeren de gorilla’s en tijgers. De dieren zijn niet zo actief, niet zo raar gezien de temperatuur.

En daar is de Congo Rapid River; Walter, Robin, Kayleigh en ik gaan er in. Wachttijd: 25 minuten. De rij loopt vlot door - tempo zit er goed in - en met amper 15 minuten zitten we met 12 man in de boot. De waarschuwingsborden geven al een idee wat je te wachten staat: “you may get wel, but you will get soaked”, hahahaha. Benieuwd wat er komt. Bij de eerste golf zijn Kayleigh en ik al redelijk nat. 2 bochten later zijn wij al soaked. En Robin en Walter? Die houden het nagenoeg droog... Net voordat we terug in het station komen worden ook die nog even nat gespoten. Maar soaked zoals Kayleigh en ik zijn? Uh, nee. Bij de exit van de River staat een mensengrote föhn; voor $ 5 kan je je hele gezin droog laten föhnen.

In de verte zien we de lucht al donker wordende er wordt gewaarschuwd dat vanwege het weer de achtbanen worden gesloten. Tijd om de exit op te gaan zoeken.

Onderweg komen we nog een carroussel tegen waar de kinderen in willen en ach, nu we er toch zijn, laat ze hier lekker in gaan. Zo gezegd, zo gedaan, zitten ze erin.

De gopher tortoise (schildpad van meer dan 150 jaar oud!) ligt op de weg naar de exit. Jeetje wat een joekel! En hij is niet alleen; er liggen nog een paar van die reusachtige schildpadden.

We vertrekken mooi op tijd; in de verte begint het te bliksemen. Walter, ma, Bryce en Robin gaan te voet naar de van. Ik ga samen met Kayleigh en San met de tram terug naar de parking. Kayleigh klaagt dat ze moe is en dat is ook te zien aan haar manier van lopen; vooral aan de kant van de meest slechte heup begint ze met haar been te trekken. Verstandige keuze dus om met de tram terug te gaan.

Op de weg terug naar Davenport valt er behoorlijk wat regen en bliksemt het. Niet zo erg als gister. Het zijn ook geen lange buien; met een uur of anderhalf is het vaak al voorbij( plus het is warme regen!

Vandaag doen we makkelijk en eten weer ‘thuis’. Zo kunnen de kids gaan zitten/liggen als ze willen en kan je rustig aan doen. Eerst boodschappen halen bij de Walmart; vanavond gebakken aardappelen (uit de oven), groenten, steak/zalm/saucijs en een toetje na.

Het is 8 pm als we aan tafel gaan en een appje van de familie Kerstens krijgen die graag op de koffie willen komen, het zal niet lang zijn. En voordat we het weten staan John, Ilmara, Rayno, Estiënne en Yourden bij ons op de stoep. Gezellig! Ze zijn vanmiddag geland en zitten in een villa ongeveer 15 minuten bij ons vandaan.

Kop koffie, rondleiding in ons townhouse en knuffelsessie tussen Kayleigh en Bryce en hun achterneefjes later spreken we af dat we elkaar morgen weer zien. Gezellig!

Voor we het weten is het al middernacht als we ons bed opzoeken. Tijd vliegt!

Tot morgen voor een nieuw avontuur ;)

Miranda

Wat een leuk verslag weer Nance!

Trees

Het was me het dagje wel ...het was weer een heel avontuur....zeker met dat water ?????