roundtripflorida2019.reismee.nl

Dol-fijne dag!

Om de een of andere reden slapen de kinderen vanochtend uit, Kayleigh zelfs tot half 9!

Na het gebruikelijke ontbijt rijden we naar Kissimmee waar de IPad met meer dan $ 100 korting wordt verkocht, originele iPad, laatste versie, geen beschadigingen. Compleet dus, mooie aanbieding! Ook gaan we op zoek naar een IWatch voor Walter, hij heeft een hele gave gezien van Nike en ook deze is goedkoper.

Zo gezegd, zo gedaan op pad naar Best Buy waar we goed worden geholpen door Antonio. Ma slaagt voor een nieuw fototoestel incl accessoires. Op naar de Subway voor een lunch, het is inmiddels al middag dus het kan wel.

We besluiten om vanmiddag naar SeaWorld te gaan maar niet voordat we een Hallmark store tegen het lijf lopen. Hallmark brengt ieder jaar kerstornamenten uit in een bepaalde serie, zo ook van Disney! Mijn hart maakt een sprongetje en er hangen teveel mooi en leuke (ook non Disney) ornamenten tussen. “Even” naar binnen, oeps mandje wordt gevuld...

Vervolgens toch echt op pad naar SeaWorld. De auto zetten we in rij 31 en lopen naar de entree. Het is druk, maar niet te druk. Ook bij de tassencontrole kunnen we zo doorlopen. Dat is het voordeel als je wat later op de dag naar het park gaat.

We komen een mascotte (haai) tegen en daar willen Kayleigh en Bryce maar al te graag mee op de foto. Dan door naar de dolfijnen show waar iedereen met grote ogen zit te kijken. Het is ook mooi om te zien hoe intelligent die dieren zijn en zo getraind kunnen worden.

Van show tot show gaan we. De volgende is Clyde and Seamore; 2 zeeleeuwen. Best leuk opgezet maar de show voorafgaand met de mimespeler is toch het leukst!

Het is vandaag warm, echt warm. 34 graden, gevoelstemperatuur van 39 en het is vooral de luchtvochtigheid die het doet. Zweet gutst van je lichaam.

Op weg naar de exit is de wachttijd van Manta 15 minuten. Manta is een achtbaan waar je onder hangt. Ma en Robin gaan er in, wij zoeken de schaduw op. Er is een eekhoorntje dat het gezelschap van Walter opzoekt.

Na verloop van tijd - de attractie werd stilgezet voor een controle - komen de 2 durfals aangelopen. Ma nog wat suf, Robin vol adrenaline.

Het is goed geweest goor vandaag en laten het park voor wat het is. Eerst nog onze refill mugs (die we in Aquatica hadden gekocht) vullen. De hele middag hebben we daar geen problemen mee gehad, tot nu. Walter wordt eruit gepikt en moet z’n beker laten scannen. De dame begint over betalen en Walter snapt er niks van. Sandra begint hem te roepen en de vrouw laat het maar voor wat het is.

Op weg richting villa. In de verte bliksemt het al, maar het blijft vooralsnog droog. De I4 staat vast met file. We kennen de omgeving maar al te goed en kiezen voor een sluiproute, langs Disney! In samenwerking met TomTom komen we door een wijk achter Disney en voor we het goed en wel weten zitten we op de 192 vlak bij de afslag naar de villa.

Vanavond staat Applebee’s op het menu. Onbeperkt garnalen en riblets voor de heren, steak, zalm en spareribs voor de rest. Jammie! Een bord garnalen was genoeg voor Walter, Robin gaat nog voor een tweede bord riblets.

Met de kontjes vol rijden we nu dan echt terug naar het townhouse. Morgen misschien een dagje shoppen, we zien wel.

Karel

Het is een leuke en warme vakantie tot nu toe hebben jullie je nog niet verveeld en is er veel te beleven ga zo door. Gr.

Anja

Lekker shoppen Nance.