roundtripflorida2019.reismee.nl

Hold on mr Gator

Goedesmorgens zeg, eerst even flink uitgeslapen vandaag. Rond half 8 waren we toch allemaal wel rise and shine. De mannen wilden de start van de F1 zien en aangezien we toch geen plannen hebben vandaag doen we rustig aan.

De tafel wordt gedekt, eitjes gekookt, ontbijtspek gebakken en zelfs pannekoeken en vers fruit komen op tafel. Uitgebreid ontbijt dus!

Om een uur of 11 - nadat de mannen de start van de F1 hebben gezien en wij weer Racoons voorbij zagen komen - stappen we in de auto richting Lake Apopka. Lake Apopka ligt op ca 45 minuten rijden in de buurt van Winter Garden. Het is een wildlife drive van 11 mile waar je niet harder mag dan 10 mpu.

Als we eenmaal de poorten van de wildlife drive binnen zijn - overigens gratis toegang - begint het spotten. Het valt ons op dat er erg veel vogels aanwezig zijn. Binnen een no time spotten we ook Gators. Voordat de van stil staat zijn de Gators vaak alweer verdwenen...

Niettemin is het een mooie drive welke door de county onderhouden wordt. Bij de Pump house is er een mogelijkheid om te stoppen en dat doen we dan ook. Er is hier verder niemand, op een verdwaalde mountainbiker na. Heerlijk rustig in het warme felle zonnetje.

Nadat we Gators en schildpadden hebben gespot gaan we verder, de rest van de drive volgen. En nog meer wils kom je tegen. Zo mooi om te zien!

Eenmaal de drive uit (ik kan hier natuurlijk wel blijven schrijven over de talloze Gators, schildpadden en anhinga’s die we hebben gezien) rijden we naar Kissimmee, de pandjesshop waar ik vorig jaar best wel wat WDCC had gekocht. Ik had mijn zinnen nu gezet op een bepaalde set maar eenmaal in de shop bleek het al een keer gerepareerd te zijn geweest. Een no go voor mij dus....

We besluiten terug te rijden richting de community en lekker rustig aan te doen. Komen we onderweg toch gewoon een Aldi tegen. Een Aldi in de USA! Ze zijn nog best booming ook; ze schieten als paddestoelen uit de grond. Daar moeten we een kijkje gaan nemen.

Blijkt de Aldi toch echt een nette winkel te zijn met tal van verse producten, A-merken en nog goedkoper dan de Walmart. Ok, niet zo’n ruime keuze als de Walmart maar het meeste heeft de Aldi toch.

Na wat ijs e.d. te hebben meegenomen gaan we toch echt terug naar de townhouse. Standje relax gaat verder aan en we gaan niet meer weg. De koelkast en vriezer zijn gevuld en dus eten we lekker makkelijk.

Na het douchen gaan er weer wat wasjes in de wasmachine en spelen we yahtzee. Zelfs de kinderen vonden het leuk!

Wat een relaxte dag vandaag. En wat we morgen gaan doen? Stay tuned!

Cobie

Wat gaat het allemaal relaxt zo te lezen,weer een mooi verhaal,zo leuk om jullie te volgen en mee te beleven.je moet echt wat doen met je schrijftalent nance.groetjes

Joke

Super relax dagje kan ook heel leuk zijn. Ga jij ,jou reisverhalen maar bundelen en een uitgever zoeken.
Leuke dag jullie allemaal vandaag.
Gr

Trees

Lekker een dagje van niks doen ...als alleen maar genieten....toppie toppertje ??
Ook al was het niks doen ...ik geniet er toch van om in en mee te leven met het verhaal ??

Anja

Super wat jullie doen.