roundtripflorida2019.reismee.nl

Take me home countyroads

Voor 8 am zijn we al op weg naar onze volgende bestemming. Het wordt een lange rijdag met minimaal 3 uur tot de volgende bestemming.

Aangezien de receptie nog dicht is gooien we de sleutels in de bus en rijden naar onze eerste stop; Walmart voor een ontbijt. We nemen mini croissants, jam, lemoncake, wraps en salade mee. Snel en makkelijk ontbijt voor onderweg.

En door... We rijden via Sanibel naar Captiva. Onderweg in Sanibel komen we een visitor center tegen waar we stoppen. Er staat een heuse expositie over de wildlife in deze area en er is van alles te doen. Zo liggen er verschillende schedels van o.a. dolfijnen, manatees en huiden van een bobcat, otter, etc. We raken aan de praat met Trish, een ranger die DC achter zich heeft gelaten en onlangs naar Florida is verhuisd. Kayleigh en Bryce krijgen een aantal kleurboekjes, stickers en zelfs een badge! Trish geeft de tip een wildlife drive van 5 mile te rijden. Je kan overal stoppen, je auto aan de rechterzijde van de weg parkeren en vooral van de natuur genieten. Kosten: $ 5 per vehicle. Goede tip vak Trish en we gaan op pad!

Na het rijden van de trail rijden we door naar Captiva. Halverwege draaien we om; de zee is ruig en het begint flink te regenen, dan maar terug naar Sanibel. Op Sanibel Island parkeren we de auto op een openbare parkeerplaats en lopen richting strand, kleine 500 meter.

Het is niet echt druk op het strand. Ruimte genoeg voor onze handdoeken en gaan even de zee in. Het water is iets minder warm dan gisteren maar nog steeds heerlijk! Binnen een mum van tijd gaat het hier ineens - vanuit het niets - ook regenen. Snel spullen pakken en richting auto dan maar. Zeiknat komen we aan, buitje van amper 10 minuten.

Tijd om richting Davenport te rijden. We willen niet langs de kust omhoog maar via het binnenland. Doen we er wel iets langer over maar who cares? We zijn met vakantie.

En dus gaan we via de countryroads richting Davenport. Ranches met heel wat grond, state parken, recreational area’s, rv parks, van alles passeert de revue. Totdat we heel wat mijlen niets anders tegenkomen dan weilanden en meren, toch zeker 1 uur lang. Bij de eerste de beste benzinepomp is het tijd om te stoppen; plaspauze en koffie. Er staat een truck volgeladen met meloenen en een truck met een aantal puppies achter in de laadbak. Ah, zoooooo lief!

Daarna vervolgen we onze weg voor de volgende 2 uur en langzaamaan komen we weer in de bewoonde wereld. Winn Dixie, Walmart, Publix, Tafget, 7 Eleven, KMart, Best Buy, Mac Donalds, KFC, Ihop, Starbucks alleen maar herkenbare dingen.

En voor we het weten rijden we onze thuisbasis binnen Davenport! We zijn weer thuis! Deze keer hebben we een townhouse van 2 verdiepingen op een resort gehuurd. Het resort ligt in dezelfde wijk als waar we al sinds 2006 verblijven.

Regal Palms heeft een hoop townhouses, een heus waterpark met lazy river, gameroom, fitness, indoor playground voor de kinderen, bbq pits en ga zo maar door. Niet zo moeilijk om deze keer hiervoor gekozen te hebben. Voordeel is dat het een gated area is; onbevoegden komen niet zomaar het terrein op. Voor het waterpark en de fitness heb je een wristband nodig; zonder kom je er niet in.

Ons townhouse ligt aan de 229 Miramar. Het huis heeft 4 grote slaapkamers, 3 badkamers, een keuken met alles erop en eraan en een kleine patio voor onze rokers. Het ziet er heel netjes uit!

De koffers staan op de kamers en we gaan richting Applebee’s, welgeteld 3 minuten rijden. Vanavond op het menu: fajita’s, pizza’s en spareribs. Met volle buikjes gaan we naar Publix voor wat boodschappen voor het ontbijt morgenochtend en vervolgens weer terug naar het townhouse.

Hopen op een goede nacht, voor nu blijven we hier bijna 2 weken. Op naar nieuwe avonturen!

Trees

Mooie route ? met vanalles en nog wat...
Dan zie ik ook fitness staan ...heb je al een abonnement gehaald ???
En dan 3 badkamers ? smorgens geen gefikvak van schiet een op ?
Weer een heeeeeeel avontuur daar ??? groetjes van ons ???

Joke

Weer een Geweldig reisverhaal . En wat prachtig huis waar ik denk jullie het goed maar je zin zullen hebben de komende 2 weken. En denk met weer veel mooie uitstapjes. Op naar het volgende verhaal .
Groetjes

Anja

Nance tis net of we er zelf bij zijn.????????????