roundtripflorida2019.reismee.nl

Door de Everglades

Het is 7 uur vanochtend als we al aan het ontbijt zitten. Mazzel hebben we want we dachten dat hier geen ontbijt bij zou zitten. Het Nuvo hotel heeft ook al zo’n uitgebreid ontbijt, zelfs green booster - een sapje waar je echt wel energie van krijgt. En lekker dat het was!

Het is rond half 9 als de auto wordt voor gereden en we de koffers in de auto kunnen kwakken. De sleutels kunnen we in de dropbox achterlaten, we zijn uitgechecked. Op naar de Everglades!

We zitten aan de goede kant, op dit moment hoeven we heel Miami niet te doorkruisen. Voor we het weten zitten we op de 41 naar de Everglades. Besloten is om niet vooraan in de glades met een airboat te gaan maar dieper in de glades. Een rit van 1,5 uur hebben we voor de boeg.

Door de Everglades National Park om vervolgens door Big Cypress National Preserve te gaan. Onderweg stoppen we bij het visitor center voor een plaspauze en kijken wat voor informatie de rangers hebben.

Dan door naar Captain Jack’s Airboattour. We zijn hier zonder reservering en moeten 45 minuten wachten. Geen probleem want het weer is prima! De boten zijn geschikt voor max 6 personen. Onze party moet opgesplitst worden vanwege ‘coast guard rules’. Ma, San en Walter in een boot en wij met z’n 4 in een boot. De 3 musketiers hebben Captain Jeremy en wij krijgen Captain Johnny.

De trip met de airboat duurt ruim een uur en gaat door de mangrove. Onderweg zien we alligators en manatees en een hoop vogels. Heel bijzonder om door de mangroves te gaan met 60 mile per uur. De laatste keer waren Robin, ma, Kayleigh, Bryce en ik in oktober 2018 in de Everglades en toen gingen we over grasland. Dat heeft natuurlijk ook wel wat.

Na onze boottour rijden we door richting ons hotel in Fort Myers. Niet voordat we een stop maken bij Subway voor een lekkere sandwich of salade. De rit naar Fort Myers duurt ook ruim 1,5 uur dus is het wel fijn wat gegeten te hebben voordat we eind van de middag aankomen in het hotel.

De rit naar Fort Myers rijden we via 10.000 isles en Naples en - zoals gezegd - zijn we rond 3 pm in Fort Myers bij het Flamingo Inn. Van buiten ziet het er uit als een afwerkplek, hahahaha. Maar van binnen is het netjes en verzorgd. Op de kamers is zelfs een keuken.

Strandstoeltjes, badhanddoeken, strandspeeltjes, parasols e.d. kunnen we bij de receptie halen. De wandeling naar het strand is nog geen 100 meter dus we zijn er zo!

De eerste schildpadnesten zien we al op het witte zandstrand. Blijft bijzonder om te zien dat de schildpadden zich op het strand nestelen. Dan maar snel het water in en het is heerlijk! Volop pelikanen hier en zelfs een dolfijn gespot! De kinderen hebben het prima naar hun zin, net als wij. Zwemmen in zee, schelpen rapen, zandkastelen bouwen, prima vermaak terwijl het zonnetje schijnt.

Na een kleine 2 uur op het strand gaan we terug naar het hotel. Even opfrissen en dan rijden we naar Sanibel Outlets om wat te eten en te shoppen. We eten bij een diner; Kayleigh wilde graag een hotdog. Heerlijke milkshakes die te dik zijn om te drinken met een rietje! Mjam!

Na de burgers, hotdogs en wings gaan we shoppen. Eerste winkel is Nike. Bryce slaagt voor een paar net als Walter en San. Dan door naar de volgende winkel; roze Vans voor Kayleigh. Zo doen we nog een paar winkels aan en scoren we nog leuke items bij GAP en Tommy Hilfiger. Bij Tommy zelfs met extra korting bovenop de extra kortingen. Het loont nog steeds om Tommy member te zijn - denk dat ze me na 13 jaar US wel kennen -!

Terug in het hotel - 10 pm - besluiten we richting bed te gaan. We zien wel hoe laat we morgen wakker zijn en op pad gaan.

C-ya!

Cobie

Wat een leuk verhaal weer.jullie hebben al veel gezien,dus nu wat rustiger aan doen en genieten van het strand.gr.ons

Anja

Gaan jullie al zolang Nance super hoor.