roundtripflorida2019.reismee.nl

Down by the riverside

We vertrekken vandaag vanuit Marathon richting Miami, onze volgende reisdag. Maar we vertrekken niet voordat we de zonsopkomst hebben gezien en uitgebreid hebben ontbeten. Gebakken eieren, spek, verse ananas etc. Weer een goed ontbijt dus!

Klokslag 8 uur zijn we op pad. Eerst naar Key Largo waar we met een glass bottom boat gaan varen. De tickets hebben we een aantal maanden geleden via Groupon.com (uiteraard de US site) gekocht.

Na een kleine anderhalf uur en een plaspauze bij Publix (dat is het fijne hier in de US; bij iedere supermarkt, benzinestation, souvenirwinkel kan je gratis naar het toilet) komen we aan bij het Holiday Inn op Key Largo. In de giftshop in het hotel zit de balie waar je je moet melden voor de rondvaart.

Na het inchecken voor de boot kunnen we naar de aanlegsteiger waar onze boot ligt. Er liggen meer dan genoeg yachts, kayaks, kleinere bootjes maar ook jetskis en kayaks. Het is niet druk en even lijkt het er op dat wij de boot voor ons 7 alleen hebben. Niet helemaal want er komen nog wat mensen aan. Met amper 20 man aan boord vertrekt de yacht net na 10 am.

Eerst varen we rustig de baai uit waar we al een aantal nurse sharks spotten. Daarna gaan we met een flinke vaart de oceaan op. Na zo’n 45 minuten varen komen we aan op de plek van bestemming; een groot rif. Iedereen komt bij de glass bottom zitten en Walter raakt z’n zonnebril kwijt; die valt zo naar beneden op de glazen bodem. Volgens de kinderen hebben ze nu een vis met zonnebril gezien. Hahahaha. Gelukkig komt iemand van de bemanning de bril pakken.

Terug naar de glass bottom.Eerst spotten we een zeeschildpad, daarna een hoop verschillende vissen waaronder een barracuda, haaien en zelfs een stingray! Hoe gaaf! Na een half uurtje dobberen boven het rif gaan we terug richting de baai. Robin ziet zelfs een dolfijn langs de golven omhoog springen.

Eenmaal terug in de baai zien we tientallen nurse sharks! De natuur is op z’n best vandaag.

We zetten onze route in naar het volgende hotel in Miami. De Walmart ligt op onze route en dat komt goed uit. We hebben namelijk water, wat fris en wat te snacken nodig. De 40 flesjes water die we zaterdag hebben gehaald zijn namelijk al op! Niet zo verrassend aangezien het gemiddeld 33 graden is.

Om 3 pm komen we aan in Miami bij het Nuvo hotel. Een luxe en hip hotel. Weinig kinderen zijn er hier te vinden. Inchecken verloopt ook hier soepel en we kunnen onze auto afgeven bij de valet parking, deze is inbegrepen. Service!

Nadat we de koffers op de kamers hebben gezet (ma, San en Walter zitten op de 5e verdieping met zicht op de Ikea, Robin, de kids en ik zitten op de 9e verdieping met zicht op de skyline van Miami) rijden we naar de Dolphin Mall om wat te gaan eten. In oktober 2018 waren we hier ook al eens om te shoppen en hebben toen ook heerlijk gegeten.

We gaan eten bij Charcoals, Latin Food. San heeft verse vis

Ket rijst, Walter en ma een spaghetti met garnalen, Kayleigh heeft spaghetti met kip, Bryce gaat voor de friet met chicken strips, Robin en ik hebben mixed fajita’s beef and chicken. Zoals gewoonlijk zijn de porties veel te groot...

Na het diner lopen we een rondje door de Mall. Een hoop artikelen hebben nog een 4th of July korting. Hier kopen we niets aangezien we een dezer dagen vast nog wel ergens gaan shoppen.

Terug in het hotel pakken we onze zwemspullen. Het zwembad bevindt zich op het dak van het hotel, best een spectaculair zicht! Bryce ontmoet een meisje wat helemaal weg van hem Is. Ze blijft terugkomen om chips met Bryce te delen, even aan z’n neusje te voelen en hem vervolgens een kusje op de wang te geven. Meneer de charmeur wordt er helemaal verlegen van!

Om 9 pm besluiten we het zwembad te verlaten, het is mooi geweest voor vandaag. Iedereen is doodop. Na het douchen gaan we dan ook gelijk naar bed.

Tot morgen!

Win kerstens

Hallo allemaal zo te Zien vermaaken julli. Wel. Goed weer en veel vis wat kan de natuurschoon Mooi. Zijn. Groeten van opi. En omi. Enjoy

Joke

Wat een mooi verhaal weer. Zo leuk om te lezen. Genieten maar. Gr

Karel

Het weer is beter dan bij ons, ook is het eten heerlijk en gevarieerd ga zo door gr.

Anja

Wat lief dat kusje.?