roundtripflorida2019.reismee.nl

Zuidelijker kan niet

Soooo dat was me een nachtje. Ma ligt bij ons op de kamer terwijl Kayleigh bij San en Walter heeft “gelogeerd”.

Tijd voor een ontbijt. Kennelijk zat deze bij de prijs inbegrepen, dus we hoeven niet op pad. Ook hier een uitgebreid ontbijt met gebakken aardappelen, worst, gekookte eieren, vers fruit, yoghurt, toast en nog veel meer. We ontbijten uitgebreid.

Na het ontbijt pakken we onze spullen en rijden zuidwaarts. Vandaag staat Key West op het programma. We willen graag naar Southernmost Point; een boei waar vandaan het nog 90 mile tot Cuba is. Key West ligt dichter bij Cuba dan bij Miami, dit ligt 150 mile verderop.

Na ruim een uur komen we aan. Het is even zoeken met de TomTom en dus pakken we Maps.me erbij. Die geeft toch alle attracties, parkeergarages etc aan die in de buurt liggen. En zo komen we dus op Southernmost Point aan, paar rondjes extra rijden. Onze van kan niet overal geparkeerd worden vanwege de hoogte en zo parkeren we dus op straat. De prijzen vallen reuze mee; $ 4 per uur tegenover wordt een parkeerplek aangeboden voor $ 30 voor een hele dag.

Met de auto in het parkeervak lopen we richting Southernmost Point. Er staat een kleine rij mensen die allemaal hetzelfde willen: op de foto met de boei. Helaas regent het wat maar dat mag geen naam hebben.

Na de foto lopen we nog een rondje door de stad. Genoeg te zien en te doen maar we laten het - met wat souvenirs op zak - voor wat het is. Hop, terug richting Marathon. We rijden langs de kust van Key West terug.

Onderweg stoppen we in Key Deer wat tevens een State park is. Welgeteld 1 hert hebben we gezien. Bij Winn Dixie hebben we wat verse broodjes en salades gehaald en we besluiten te gaan picknicken in het volgende State park; Bahia Honda.

Met een entree van - jawel - $ 11 zijn we binnen. Volop plek om de van te parkeren, er zijn zelfs plekken om je boot met trailer te parkeren. Eerst maar aan de picknick onder een boom om vervolgens richting het strand te gaan. We hadden voor de zekerheid onze zwemkleding meegenomen en konden dus zo het water in. Ruime gelegenheid om je om te kleden, douchen en toilet. Stranden zijn schoon, nergens een vuiltje te bekennen.

De kinderen genieten van de zee, zwemmen wat en zelf gaan we er tot ons knieën in. Het water is heerlijk warm en helder!

Wat heel bijzonder is is dat we verschillende nesten van zeeschildpadden hebben gezien. De nesten waren duidelijk afgezet zodat geen mens ze kan vernielen.

Na een tijd besluiten we om richting het hotel te gaan. Het gaat hier ook wat regenen. Een zomerse bui; warme regen en de bui duurt vaak niet langer dan een uur, zo ook vandaag.

Eenmaal terug bij het hotel is het weer droog en duiken we met z’n allen nog het zwembad in. Heerlijk relax. Rondje over de pier maar geen haai meer gezien.

We zijn allemaal redelijk gaar en besluiten vanavond in het hotel te eten. Er is nog een hoop over van vanmiddag wat nu ook nog smaakt. Warme pizza erbij en klaar.

De rest van de avond doen we rustig aan.

Tot de volgende blog!

Anja

Wat gezellig zo met z’n allen op reis.?‍?‍?‍??